Oxarnas Gästbok

Skriv ett nytt inlägg i gästboken

 
 
 
 
 
 
Fält markerade med * är obligatoriska.
Din e-postadress kommer inte att publiceras.
Det är möjligt att ditt inlägg endast kommer visas gästboken när vi har granskat det.
Vi förbehåller oss rätten att redigera, ta bort eller inte publicera inlägg.
Om du önskar visa din bild i gästboken, så behöver du registrera din email adress hos https://en.gravatar.com/ så hämtas bilden automatiskt.
5746 inlägg.
Krister Holm Krister Holm skrev den 29 maj, 2026 kl. 13:16
Då får vi önska Casper Haugen Evensen välkommen till klubben (på villkor vi löser insamlingen)! En Umegårdkopia: Liten, snabb, teknisk som gillar give and go. Dessutom med den fina egenskapen att han älskar att gå in på kassen.

Med honom in i laget så är forwardssidan spikad, dags att gå igenom tänkbara kedjor.

Första
Jeremias Lindewall – Max Wennlund – Casper Haugen Evensen
Vi såg vad förstakedjan levererade förra säsongen, jag hoppas och tror att Evensen blir en riktigt bra ersättare för Umegård.

Andra
Wiggo Weinö – Oliver Marcelius – Alexander Lundman
Här är nyckeln att Marcelius är så bra som vitsorden säger. Kan han vara en skicklig spelfördelare så finns förutsättningarna för en riktigt vass andrakedja. Lundman är komplett som spelare, bra skott, bra spelsinne, samtidigt som han gillar att driva på kasse. Med Weinös power och fart så är detta en kedja som känns väldigt spännande.

Tredje
Robin Höglund – André Astley Rydberg – Vidar Blixt
En kedja som kommer att vara en mardröm att möta för motståndarna. Höglund vet vi vad han kan, och Vidar älskar att tacklas och åker massor med skridskor. Samtidigt så har båda rätt mycket hockey i sig, jag tror att denna kedja kan göra en hel del poäng faktiskt. André får äntligen några att lira med, kanske det lossnar poängmässigt för honom med?

Fjärdekedjan
Carl-Johan Gustavsson – Gustav Norén – Anton Persson/Alex Fält/Ville Gustavsson
En ren energikedja som ska krypa under skinnet på motståndarna och ta död på deras produktiva spelare.

Hur summerar vi detta? Forwardssidan får ett klart lyft jämfört med föregående säsong. Tredjekedjan förra säsongen var typ samma som fjärdekedjan i år. Det innebär att vi nu har tre kedjor som kan bidra offensivt och en fjärdekedja som kan rikta in sig på att vara jobbiga för motståndarna. Förra säsongen var det en kedja som stod för allt i princip, nu blir det en helt annan bredd på poängproduktionen.
Mitt lag: Bois
Vänta …
Krister Holm Krister Holm skrev den 24 maj, 2026 kl. 20:28
Lite datum inför säsongen:
2/8 Bois startar upp säsongen, då ska alla vara på plats.
10/8 Bois går på is
19/8 Första träningsmatchen, borta mot Dalen
28/8 Första träningsmatchen hemma, mot Skövde
27-29/9 Seriepremiär, dock ej spikat exakt vilken dag den helgen
Mitt lag: Bois
Vänta …
P-G P-G skrev den 22 maj, 2026 kl. 16:42
Wow!! Mycket trevlig läsning!!!
Mitt lag: Bois
Vänta …
Krister Holm Krister Holm skrev den 22 maj, 2026 kl. 15:51
PG —>Läser du i tidningen så aviserar Calle att det ska till en ersättare för Umegård med!
Mitt lag: Bois
Vänta …
Krister Holm Krister Holm skrev den 22 maj, 2026 kl. 15:41
PG —> Vi får väl se!
Mitt lag: Bois
Vänta …
P-G P-G skrev den 22 maj, 2026 kl. 13:45
Ytterligare en spetsforward??
Enligt roostern på Instagram är forwardsidan fylld. Eller sitter du på annan info KH?
Mitt lag: Bois
Vänta …
Krister Holm Krister Holm skrev den 22 maj, 2026 kl. 11:21
Välkommen till Bois, Alexander Lundman!
* Vinnare av J18-allsvenskans totala poängliga.
* Vinnare av J20-superelits totala poängliga.
* Fyra säsonger i toppligan NCAA.
* Vinnare av såväl skytteligan och poängligan i Vita Hästen säsongen som gick.

Nu ska vi ha in en spetsforward ytterligare samt en bra back, så kan vi se fram emot en riktigt spännande säsong!
Mitt lag: Bois
Vänta …
Krister Holm Krister Holm skrev den 9 maj, 2026 kl. 14:57
I och med Blixt inträde så vill jag uppdatera min tilltänka laguppställning!

MÅLVAKTER
Lukas Selindh
Ny

BACKPAR
Blomberg-Eklund
Jonsson-Lundin/ny
Manne-Cruus/Flodin

KEDJOR
Lindewall-Wennlund-Ny spets (ryktas om kanon in här)
Weinö-Marcelius-Ny spets
Höglund-Astley-Blixt
CJ-Norén-Persson
Ville Gustavsson 13:e i utgångsläget

Med bara fyra spelare kvar att ta in så tycker jag att laget ser bättre ut än vid starten av förra säsongen. Detta av två orsaker:
1. Vi har bättre bredd på backsidan.
2. Vi har bredare spets på forwardssidan.
Mitt lag: Bois
Vänta …
Krister Holm Krister Holm skrev den 1 maj, 2026 kl. 21:24
Så här kan ett Boislag kanske mönstras i vinter? Spelare som ska in med fetstil

Målvakter
Selindh
Ny

Backpar
Blomberg-Eklund
Jonsson-Lundin/ny klassback
Manne-Cruus/Flodin

Kedjor
Lindewall-Wennlund-Ny spets
Weinö-Marcelius-Ny spets
Höglund-Astley/ny center-CJ
Persson-Norén-Ville/Fält/ny gnuggare

Ser väl ändå rätt hyfsat ut? Med rätt namn in på de sista platserna så vill jag påstå att det är minst lika starkt som förra.
Mitt lag: Bois
Vänta …
Marcus Davidsson Marcus Davidsson skrev den 30 april, 2026 kl. 14:51
Kan man hoppas på Arvedson? Det vore en rejäl förstärkning, gjorde bra ifrån sig de matcherna han var på lån i Bois i vintras.
Mitt lag: Mariestad
Vänta …
Peter Handell Peter Handell skrev den 24 april, 2026 kl. 17:06
Får man fråga vad du hört det? Karl verkar ju väldigt sympatiskt och bra tränare. Aldrig hört något illa om han!
Men jag vet inget,lagbygget tror jag blir bra i slutändan. Dom brukar lösa det ofta bra
Mitt lag: BOIS
Vänta …
Karlsson Karlsson skrev den 22 april, 2026 kl. 13:51
Lägre budget till nästa säsong och en tränare som gör att många spelare tvekar att skriva kontrakt… känns inte bra
Mitt lag: Sunne
Vänta …
Marcus Davidsson Marcus Davidsson skrev den 14 april, 2026 kl. 18:07
Stiltje? Verkar inte hända ett dugg ..
Mitt lag: Mariestad
Vänta …
Oxarna Oxarna skrev den 30 mars, 2026 kl. 19:52
Vad händer i truppen?????
Mitt lag: BoIS så klart
Vänta …
Peter Peter skrev den 30 mars, 2026 kl. 11:35
Marcus: jag menar div.1 U20, att Ungdomsspelarna kommer få bättre chans att utvecklas nu i regionserien så inte samma behov av att spela HE.
Mitt lag: Mbois
Vänta …
Marcus Davidsson Marcus Davidsson skrev den 27 mars, 2026 kl. 19:27
Peter; Ja spela matcher lär han få göra nästa säsong. Sen tror jag nog att man utvecklas minst lika bra i div 1.
Mitt lag: Mariestad
Vänta …
Peter Peter skrev den 26 mars, 2026 kl. 08:13
Marcus: Om BoIS U20 ska ha en chans i region behöver nog Ville spela alla matcher där, och dubblera i A-laget som 13e fw och när behov uppstår. Regionen serien är ju betydligt bättre matcher för att utvecklas än div1.
Mitt lag: Mbois
Vänta …
Krister Holm Krister Holm skrev den 25 mars, 2026 kl. 18:58
Nu har jag gjort en ny inspelning med tränarduon, denna gång funkade ljudet!

Här är länk till det första av tre avsnitt. Följ gärna podden så får ni upp aviseringar allt eftersom nya avsnitt kommer.

Tränarduon om säsongen
Mitt lag: Bois
Vänta …
Marcus Davidsson Marcus Davidsson skrev den 24 mars, 2026 kl. 19:15
KH; Ville Gustafsson ska vi förhoppningsvis ha in i laget med 😀
Mitt lag: Mariestad
Vänta …
Krister Holm Krister Holm skrev den 22 mars, 2026 kl. 21:39
Så här skulle Bois kunna se ut nästa säsong om jag får önsketänka lite!

Målvakter:
Lucas Selindh
Albin Edlund (ny från Piteå)

Förstafemma
Anton Blomberg – Samuel Eklund
Jeremias Lindewall – Max Wennlund – Filip Barklund (ny från Väsby)

Andrafemma
Oscar Lundin – Christoffer Rasch (ny från Forshaga)
Wiggo Weinö – Viktor Johansson (ny från Västerås) – Emil Smedberg (ny från Borås)

Tredjefemma
Manne Håkansson – Joel Cruus
Robin Höglund – André Astley Rydberg – Carl-Johan Gustavsson

Fjärdefemma
Hannes Olofsson – Adrian Johnsson (ny från J20)
Anton Persson – Gustav Norén – Alex Fält
Mitt lag: Bois
Vänta …
Mikael Mikael skrev den 20 mars, 2026 kl. 18:08
Det var säkert Lasse Tassala du tänker på. Som lirade ihop med Lille-Lasse.
Mitt lag: Mariestads Bois
Vänta …
Peter Handell Peter Handell skrev den 19 mars, 2026 kl. 01:23
Hejj!
Intressant nu med silly season vilka vi vill behålla ,och vilka får vi hit. Kanske en Umegård igen!!!!
Så nu tar vi nya tag för ny säsong,skriv gärna vilka ni önskar och tror kommer till bois
Och kära Johannes tagga ner lite
Nog bra för din hälsa och våran på gästboken
Mvh Peter
Mitt lag: Bois
Vänta …
Karl Persson Karl Persson skrev den 18 mars, 2026 kl. 21:23
Johannes: Vad är du för en jobbig person som kommer med din skit till en fridfull och ärlig gästbok. Sprid din dynga var du vill. Sådana inlägg som du presterar vittnar om en person som måste må hemskt dåligt och skall på detta sått försöka att läka ditt sjuka sinne.
Mitt lag: Bois
Vänta …
Johannes Gillberg Johannes Gillberg skrev den 16 mars, 2026 kl. 22:07
Krister Holm: Du behöver nog träna dina reflexer om det tog dig tre dygn att svara på mitt inlägg.
BoIS evig tvåa i Skaraborg era bönder😊
Mitt lag: Borås
Vänta …
Ingvar Persson Ingvar Persson skrev den 16 mars, 2026 kl. 17:06
Kul Anders att du kommer ihåg Lasse Persson, den lille brottaren med den korta klubban. Han höll i klubban med en hand och den andra armen använda han till att fösa undan motståndarna. Praktiskt taget omöjligt att komma förbi honom vid satjen.
Mitt lag: Bois
Vänta …
Anders Åstebro Anders Åstebro skrev den 16 mars, 2026 kl. 12:51
Hej på Er Boisare!

Kul att se i söndags att det kommer folk från Vänerns pärla till Hovet här i staden vid det glimrande berget Billingen för att se på ett kvalspel och en bra match!

Minns en gång i tiden då jag var ung så satt jag på läktaren i Katrinhallen då Bois kvalade uppåt i seriesystemet.
Antingen var det Olofström elle Osby som var erat motstånd den gången….lagets namn började med ett O iaf… ;o)
Lasse Persson och en annat kraftpaket likt en "köttbulle" var med den gången det minns jag också. Han hade ett finskt namn men vad det nu var minns jag dock inte. 😉

Nu på onsdag kommer "små boisen" på besök till Hovet så varför inte komma hit till staden vid det glimrande berget Billingen och stötta dem lite.
Det kan de behöva för Skövde HC kommer ha ett enormt stöd från övrig publik det vill jag lova! 😉

Vist är det härligt med hockey när den är som "bäst" oavsett nivå i seriesytemet!👍

Ha de så gott i vårsolen!👌
/Xoog
Mitt lag: Skövde HC
Vänta …
Krister Holm Krister Holm skrev den 14 mars, 2026 kl. 17:09
Johannes Gillberg: Du behöver nog gå om lågstadiets matematik om du tror att 679 är mer än 1024 och om du tror att division tre är en högre division än hockeyettan.
Mitt lag: Bois
Vänta …
Marcus Davidsson Marcus Davidsson skrev den 14 mars, 2026 kl. 15:56
Olsson tillbaka till Väsby. Helt ok för min del, fick det aldrig att lossna i Bois. Skulle gärna se att de tar in en förstemålvakt till nästa säsong.
Mitt lag: Mariestad
Vänta …
Johannes Gillberg Johannes Gillberg skrev den 11 mars, 2026 kl. 18:02
Lycka är att inte vara Boisare😂
Skiter ner sig varje kval och är evig tvåa i Skaraborg. Till och med när Skövde spelar division 3 är det större intresse för dom.
Hur kan ni inte fylla er lilla lada när ni spelar åttondel mot Borås?
Fan fler folk i kyrkan en söndag än när BoIS spelar kval😂
Mitt lag: Åseda
Vänta …
Ingvar Persson Ingvar Persson skrev den 9 mars, 2026 kl. 21:37
Vad hände egentligen, det såg så bra ut i match 2 så jag trodde allt var klart och tredje matchen var lätt fixad. Men hur fel man kan ha. Var det underskattning i tredje matchen?, jag såg den ej.
Mitt lag: Bois
Vänta …